Σχολικός Κανονισμός

ΣΧΟΛΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

 

Η μαθητική ιδιότητα συνοδεύει το μαθητή τόσο στο εσωτερικό της αίθουσας διδασκαλίας, όσο και έξω από αυτή ( στον προαύλιο χώρο, στις εκδρομές, στις επισκέψεις κ.ά.) αλλά και γενικά σε όλους τους χώρους. Εκτός από τον εαυτό του ο μαθητής εκπροσωπεί το σχολείο και γενικότερα το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

Αφού λοιπόν λάβετε γνώση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Σχολείου, είμαστε σίγουροι πως με τη στάση σας και τη συμπεριφορά σας θα βοηθήσετε στην καλή λειτουργία της σχολικής μας κοινότητας.

 

Α) ΦΟΙΤΗΣΗ:

– Η προσεκτική παρακολούθηση των μαθημάτων και η σωστή προετοιμασία τους πρέπει να είναι ανελλιπής.

– Ο μαθητής δεν απουσιάζει από το σχολείο παρά μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση απουσίας του, υποχρεούται ο κηδεμόνας του να ενημερώνει έγκαιρα το σχολείο ( τηλεφώνημα το πρωί ) και μέσα σε διάστημα δέκα ( 10 ) εργάσιμων ημερών να προσέρχεται στο σχολείο για τη δικαιολόγηση των απουσιών

– Το σχολείο έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για τυχόν απουσίες, για τις επιδόσεις τους και τη συμπεριφορά τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όσο πιο έγκαιρα γίνεται κατά περίπτωση.

– Το σχολείο έχει την υποχρέωση να αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, να σέβεται τις ανάγκες του, να του προσφέρει την καλύτερη δυνατή αγωγή και μόρφωση, να διαλέγεται με τις απόψεις του και να μη μειώνει με πράξεις ή λόγους την προσωπικότητά του.

– Ο μαθητής οφείλει να αντιμετωπίζει όλα τα μαθήματα κι όλες τις σχολικές δραστηριότητες με τον ίδιο σεβασμό και εκτίμηση.

 

Β) ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

Ο μαθητής:

– οφείλει να προσέρχεται στην τάξη και να κάθεται στη θέση του αμέσως μετά το κουδούνι, αφού ο καθηγητής ξεκλειδώσει την πόρτα. Σε αντίθετη περίπτωση διακόπτει την πολύτιμη διδακτική ώρα και ενοχλεί τους συμμαθητές του και τον διδάσκοντα. Μη έγκαιρη προσέλευση συνεπάγεται απουσία και απομάκρυνση από την τάξη με ωριαία αποβολή ( με άμεση ενημέρωση του υποδιευθυντή και καταγραφή στο βιβλίο ποινών ) και τηλεφωνική ενημέρωση του κηδεμόνα του από τον καθηγητή του.

– διατηρεί τη θέση του , όπως αυτή ορίζεται από το πλάνο της τάξης, που έχει συντάξει ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε τμήματος.

– Ο σεβασμός με τον οποίο οφείλει να αντιμετωπίζει ο μαθητής κάθε ομιλητή              ( καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπει την απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του. Αντίθετα, περιμένει να ολοκληρώσει και σηκώνει χέρι για να πάρει το λόγο.

– Δεν επιτρέπει στον εαυτό του αλλά και στους άλλους να διακόπτουν τη διδακτική διαδικασία με ψιθύρους, αστεϊσμούς και κάθε είδους ενόχληση που παρακωλύει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.

– Δεν φέρνει ποτέ φαγητό ή ρόφημα στην τάξη, γιατί αποτελούν, τα ίδια ή τα υπολείμματά τους, όταν παραμείνουν εκτεθειμένα εστία μικροβίων. Φροντίζει να ολοκληρώνει το φαγητό του στην ώρα του διαλείμματος.

– Οι αίθουσες κλειδώνονται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Ο μαθητής φροντίζει να έχει μαζί του ό,τι χρειάζεται. Δεν επιτρέπεται η παραμονή του στους διαδρόμους.

– Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε πολλές από τις ώρες της ημέρας, ο μαθητής οφείλει να διατηρεί τη σχολική αίθουσα καθαρή και τακτοποιημένη.

– Ο μαθητής προστατεύει και σέβεται το σχολικό εξοπλισμό της αίθουσας ( θρανία, πίνακες, καρέκλες, TV, Video, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τοίχους, δάπεδα κ.ά.), των εργαστηρίων και όλου γενικά του σχολείου, σκεπτόμενος πάντοτε ότι ανήκει στο σύνολο της σχολικής κοινότητας. Δεν πειράζει ποτέ τους διαδραστικούς πίνακες, αν δεν υπάρχει καθηγητής στην τάξη. Σε περίπτωση οποιασδήποτε καταστροφής ή ρύπανσης σχολικής περιουσίας είναι υποχρεωμένος να υποστεί τις συνέπειες των πράξεων του πειθαρχικά, αλλά και με προσωπική ή οικογενειακή του δαπάνη να αποκαταστήσει τη ζημιά.

– Δε χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές συσκευές ( τηλεόραση, video, κασετόφωνο, διαφανοσκόπιο κλπ ) χωρίς την άδεια του καθηγητή του.

– Στη βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του σχολείου, σέβεται τον ιδιαίτερο κανονισμό που ισχύει για τους ευαίσθητους αυτούς χώρους.

Δεν έχει μαζί του και δε χρησιμοποιεί σε καμία περίπτωση κινητό τηλέφωνο στο χώρο του σχολείου.

 

Γ) ΠΡΟΑΥΛΙΟΙ ΧΩΡΟΙ

– Την ώρα της προσευχής, η ευλάβεια, η σοβαρότητα και ο σεβασμός θεωρούνται αυτονόητα από όλους.

– Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνάντησης με το πρώτο κουδούνι της ημέρας, ο μαθητής σπεύδει άμεσα και παρατάσσεται με το τμήμα του στην ορισμένη θέση προσευχής. Μετά την προσευχή παραμένει σιωπηλός στη θέση της γραμμής του έως ότου τελειώσουν οι ανακοινώσεις και δοθεί το παράγγελμα για να ανέβουν τα τμήματα στις αίθουσες.

– Μεγάλο στοίχημα για όλους είναι η διατήρηση των προαύλιων χώρων στην άριστη κατάσταση που παραλαμβάνονται κάθε πρωί. Είναι σημαντικό οι καθαρίστριες του σχολείου να ασχολούνται με την απολύμανση και την καθαριότητα των χώρων και να μην αναλώνουν το χρόνο τους στο μάζεμα χαρτιών, μπουκαλιών, φαγητών που χαλούν την εικόνα και υποτιμούν τον πολιτισμό μας. Αυτά μπορούν να πεταχτούν από τον καθένα σε έναν από τους κάδους απορριμμάτων.

– Κατά τα διαλείμματα οι μαθητές συμμορφώνονται απόλυτα με τις υποδείξεις του εφημερεύοντα καθηγητή και δεν περιφέρονται σε χώρους που δεν επιτρέπεται.

– Οι μαθητές δεν συμπεριφέρονται ανάρμοστα και αντικοινωνικά ( βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα ), σεβόμενοι την αρχή:

« ότι δε θέλουμε να μας κάνουν οι άλλοι , δεν πρέπει πρώτα εμείς να το κάνουμε στους άλλους.»

– Σέβονται τους γείτονες του σχολείου και φροντίζουν να μην τους παρενοχλούν με κανένα τρόπο.

– Δεν εξέρχονται από το σχολικό χώρο για κανέναν λόγο χωρίς άδεια από τον υποδιευθυντή.

– Δεν παραβιάζουν τη σειρά προτεραιότητας στο κυλικείο, μια πράξη ασέβειας και έλλειψης δημοκρατικής αντίληψης.

– Σε περίπτωση που κάποιος δεν σέβεται πρώτα τον εαυτό του και έπειτα τους άλλους, οι μαθητές απευθύνονται στον εκάστοτε εφημερεύοντα καθηγητή για τη συμμόρφωσή του.

– Για την προστασία της υγείας τους δεν επιτρέπεται η συνάθροιση και παραμονή των μαθητών επί μακρόν στους χώρους των τουαλετών. Φροντίζουν να κάνουν σωστή χρήση των τουαλετών, αφήνουν πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνουν τα χαρτιά καθαριότητας στους κάδους, τραβούν το καζανάκι και πλένουν τα χέρια τους. Σε καμιά περίπτωση δεν επισκέπτονται τις τουαλέτες του άλλου φύλου.

 

Δ) ΕΜΦΑΝΙΣΗ ? ΠΑΡΟΥΣΙΑ

– Ο σχολικός χώρος δεν επιτρέπει τις ακρότητες στην μαθητική εμφάνιση και στην ενδυμασία. Η απλότητα στην εμφάνιση είναι σίγουρα κομψότερη από την εξεζητημένη παρουσία.

– Οι μαθητές δε φέρνουν στο σχολείο κοσμήματα, ακριβά ρολόγια, μεγάλα χρηματικά ποσά, κινητά τηλέφωνα ( δεν επιτρέπεται η χρήση τους σε κανένα σημείο του σχολικού χώρου) και γενικά ηλεκτρονικές συσκευές. Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων των οποίων η χρήση δεν επιτρέπεται στο σχολικό χώρο, το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησής τους. ( Αν υπάρχει σοβαρός λόγος προσκόμισης ή φύλαξης χρηματικού ποσού ή αντικειμένου, πρέπει να απευθύνονται στη γραμματεία για τη φύλαξή τους. )

– Προσέρχονται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής πάντοτε με την κατάλληλη ένδυση.

 

Ε) ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:

– Εάν κάποιος από τη σχολική κοινότητα δέχεται παρενόχληση που αφορά την προσωπικότητα του με αστεϊσμούς, περιπαιχτικά σχόλια κ.ά. έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να το θέσει υπόψη του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματός του προστατεύοντας αφενός μεν την αξιοπρέπειά του αφετέρου δε αποτρέποντας παρόμοια κρούσματα στο μέλλον,.

– Εάν κάποιος παρενοχλεί με λόγια ή πράξεις του τη μαθησιακή διαδικασία, άρα και τη μόρφωση, το ζήτημα παραπέμπεται για συζήτηση και εξεύρεση λύσης παρουσία όλης της μαθητικής κοινότητας του τμήματος και εάν αυτό δεν είναι εφικτό, το θέμα τίθεται υπ΄ όψιν του υπεύθυνου καθηγητή.

– Ο κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται με ευπρέπεια προς τους συμμαθητές του, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου.

 

ΣΤ) ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ? ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ:

Οι μαθητές

– Για οποιοδήποτε ζήτημα τους απασχολεί απευθύνονται πάντα αρχικά στο σύμβουλο καθηγητή του τμήματος που θα δώσει τις σχετικές οδηγίες.

Σε καμία περίπτωση δεν μπαίνουν στο γραφείο του Διευθυντή. Εφόσον όμως υπάρχει σοβαρός λόγος, τον εξηγούν αρχικά στον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος τους , και μόνο με αυτόν , που θα εξετάσει τη βαρύτητα του ζητήματος, προσέρχονται στο γραφείο του Διευθυντή για να συζητήσουν το πρόβλημά τους και να δοθεί οριστική λύση.

– Δεν μπαίνουν στη γραμματεία και σε κανένα γραφείο ή αίθουσα καθηγητών χωρίς να χτυπήσουν την πόρτα και να λάβουν άδεια εισόδου.

– Για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους υπάρχει το τηλέφωνο της γραμματείας ( δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων ) ακόμη και για την εξυπηρέτηση τηλεφωνικής επαφής γονέα ? μαθητή.

– Σε περίπτωση καθυστερημένης πρωινής προσέλευσης, οι μαθητές οφείλουν να περάσουν από το γραφείο του Διευθυντή και να παραλάβουν χαρτί εισόδου για την τάξη. Σε επανάληψη του φαινομένου, το γεγονός ελέγχεται.

– Σε περίπτωση που απουσιάζει κάποιος καθηγητής μόνο ο απουσιολόγος ή ο επιμελητής προσέρχεται στη Γραμματεία για να ρωτήσει πως θα γίνει η αναπλήρωση της ώρας.

 

Ζ) ΠΟΙΝΕΣ:

Εφόσον οι παραπάνω κανόνες αποτελούν ένα « συμβόλαιο τιμής»  ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, επιτρέπουν να προλαμβάνονται τα παραπτώματα και να μη φτάνει το σχολείο στο δυσάρεστο σημείο της επιβολής κάποιας ποινής.

 

 

Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές

 

Με τον παραπάνω κανονισμό λειτουργίας του Σχολείου μας επιθυμούμε να σας βοηθήσουμε να λειτουργήσετε ως υπεύθυνοι πολίτες μιας δημοκρατικής κοινότητας, της σχολικής. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η τήρηση και εφαρμογή της λειτουργίας του κανονισμού, θα μας βοηθήσει να ολοκληρώσουμε το μεγάλο μας έργο, ώστε να γίνετε οι αυριανοί υπεύθυνοι πολίτες.

 

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου