ERASMUS

logo

 

 

Τη φετινή σχολική χρονιά στο σχολείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά σε ένα πρόγραμμα  Erasmus+. Σε συνεργασία με το σχολείο Val de Rosemont του Giromagny της Γαλλίας,  υλοποιούμε από τον Σεπτέμβριο του 2017  και μέχρι τον Αύγουστο του 2019 το πρόγραμμα  «Το ταξίδι σε όλες του τις διαστάσεις». Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 45 μαθητές και 9 καθηγητές.                                                                Στόχος του προγράμματος είναι, εξετάζοντας τις διαφορετικές πλευρές ενός ταξιδιού, να μπορέσουμε να γίνουμε πιο ανεκτικοί σε όποιον είναι  διαφορετικός από εμάς και να εστιάσουμε στα θετικά που έχει να προσφέρει η συνάντηση ανθρώπων διαφορετικής καταγωγής, φυλής, θρησκείας, γλώσσας ή κουλτούρας, ανεξάρτητα από  τους λόγους που οδηγούν στη συνάντηση αυτή.

             Στη διάρκεια της χρονιάς εργαστήκαμε σε εβδομαδιαία βάση πάνω σε διάφορες δραστηριότητες.  Έτσι,  συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια για να καταγράψουμε τη σχέση και τη στάση των μαθητών απέναντι στο ταξίδι , πήραμε συνεντεύξεις από άτομα που έκαναν ένα ταξίδι που για κάποιο λόγο τους σημάδεψε και καταγράψαμε φράσεις αντιπροσωπευτικές για τους λόγους, τις δυσκολίες , τον αντίκτυπο και τα συναισθήματα κάθε ταξιδιού.

Στείλαμε και λάβαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες από τους Γάλλους συνεργάτες μας, φτιάξαμε συννεφόλεξο και βίντεο με τη λέξη ταξίδι σε διαφορετικές γλώσσες και μια  παρουσίαση  με εικόνες από τη χριστουγεννιάτικη Λάρισα. Με αφορμή το φαινόμενο της μετανάστευσης δουλέψαμε  με το δίκτυο ?Κι αν ήσουν εσύ? και τη θεατρολόγο Αγλαΐα Νάκα  πάνω στο σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων  και προετοιμάσαμε τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς και θεατρικό δρώμενο για τη συμμετοχή μας στην εκδήλωση  που έγινε στο Giromagny.

Το διάστημα από 26 Απριλίου μέχρι 5 Μαΐου πραγματοποιήσαμε το ταξίδι στο Giromagny της Γαλλίας. Στην κινητικότητα πήραν μέρος 42 μαθητές του προγράμματος, η δ/ντρια κ. Ι. Θεοδωροπούλου, ο υποδ/ντής κ. Κ. Οικονόμου,   και οι καθηγητές Ευάγ. Βουλάγκας, Γ. Παπαδήμας,  Αικ. Πουλαράκη και  Σ. Σκουμή.  Η διαμονή όλων των μελών της ομάδας έγινε σε γαλλικές οικογένειες. Πραγματοποιήσαμε δράσεις στο σχολείο του Giromagny, καθώς και επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής αλλά και στο Παρίσι. Το ταξίδι μάς πρόσφερε γνώσεις και εμπειρίες, τόσο στο θέμα του μεταναστευτικού ζητήματος και της αντιμετώπισής του στη Γαλλία, όσο και στον τομέα της γνωριμίας, επαφής και συνεργασίας με άτομα διαφορετικής εθνικότητας, γλώσσας, κουλτούρας.

Μαζί με τους Γάλλους μαθητές, πραγματοποιήσαμε κοινές δράσεις γνωριμίας και εκπαιδευτικές επισκέψεις, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας, ξεδιπλώσαμε τις καλλιτεχνικές μας ικανότητες ζωγραφίζοντας αξιόλογα μνημεία και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες με ντόπιους καλλιτέχνες, ανακαλύψαμε πληροφορίες για την εξέλιξη του θεσμού της δουλείας στη Γαλλία, μιλήσαμε στα Αγγλικά και Γαλλικά, πήραμε συνέντευξη από ξένους μετανάστες που ζουν και εργάζονται στην περιοχή και παρουσιάσαμε, σε δύο παραστάσεις στο θέατρο του Giromagny, τραγούδια ελληνικά και γαλλικά, ελληνικούς χορούς και το θεατρικό δρώμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η τελική παράσταση ενθουσίασε τους γονείς των Γάλλων μαθητών αλλά και όλους εμάς, που εργαστήκαμε σκληρά για το άρτιο αποτέλεσμά της.

Το πρόγραμμα της κινητικότητας περιλάμβανε τις εξής επισκέψεις:

  • στο Μουσείο της Νεγροσύνης στο Champagney όπου  μάθαμε για την ιστορία του θεσμού της δουλείας , πώς ξεκίνησε, πότε και πώς καταργήθηκε στη Γαλλία αλλά και για τις σύγχρονες μορφές της.
  • στην Εκκλησία της Notre Dame d? Hautes στο Ronchamp, το έργο του διάσημου Ελβετού αρχιτέκτονα Le Corbusier.
  • στον Αρχαιολογικό χώρο, το μουσείο και το αντίγραφο ρωμαϊκής οικίας στην Augusta Raurica στο Augst, στη Βασιλεία της Ελβετίας.
  • στον Εκθεσιακό χώρο Vitra Design Museum στη Γερμανία, ένα μουσείο αλλά και εκθετήριο επίπλων και αντικειμένων των διασημότερων σχεδιαστών του κόσμου,

και στο Ίδρυμα Louis Vuitton στο Παρίσι, ένα πολυχώρο τέχνης και πολιτισμού. Τα δυο τελευταία είναι δημιουργίες του αρχιτέκτονα  Frank Gehry και είδαμε πώς η έμπνευση του δημιουργού περιορίζεται ή απογειώνεται και από τις τεχνολογικές δυνατότητες κάθε εποχής.

 

Στο Παρίσι επίσης είδαμε:

 

  • το Μουσείο του Λούβρου, για να θαυμάσουμε από κοντά
    • τον φημισμένο πίνακα της Μόνα Λίζα,
    • τον πίνακα του Gericault ?Το ναυάγιο της Μέδουσας?, που μας θύμισε τον ναυαγό Οδυσσέα,
    • και κυρίως την Αφροδίτη της Μήλου
    • αλλά και τη Νίκη της Σαμοθράκης,

έργα  που βρίσκονται σήμερα σε περίοπτη θέση στο μουσείο, σαν μετανάστες κι αυτά μακριά από την πατρίδα τους.

  • Τέλος είδαμε το Μουσείο της Ιστορίας της Μετανάστευσης, όπου βρήκαμε στοιχεία για τη μετανάστευση στη Γαλλία και διαβάσαμε  πραγματικές ιστορίες μεταναστών, που αποτέλεσαν αφορμή να σκεφτούμε πάνω στις συνθήκες, τις δυσκολίες και  τον αγώνα  προσαρμογής και αποδοχής των μεταναστών διαχρονικά στις χώρες εγκατάστασής τους.

Αυτές τις 10 μέρες ζήσαμε μια εμπειρία πολύτιμη, που με όλες τις θετικές και αρνητικές πλευρές της, με όλες τις δυσκολίες της αλλά και όσα μας ενθουσίασαν, θα αποτελεί μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη ανάμνηση για όλους μας. Ανυπομονούμε για τη συνέχιση του «ταξιδιού» την επόμενη σχολική χρονιά.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.